Status #99

En statusuppdatering.

Noomi har hunnit bli 1 år, i januari. Hon är en glad och livlig dam. Vi jagar henne uppför trappan, sopar blomjord flera gånger om dagen och plockar pusselbitar ur skorna. Väldigt intensivt och jobbigt mellan varven men också uppfriskande. Någonstans roas jag varenda gång jag dammsugar, av att dammsugaren slås av och på konstant eftersom Noomi är i full färd med att klättra upp på den och åka med. Hon tillför så mycket liv och glädje till våra liv. Dammsugning tar dubbelt så länge men är ju desto roligare. Det var många meningar om dammsugning.

Jag är hemma med Noomi och trivs för det mesta. Så stickar jag förstås – ofta och mycket. I maj blir jag 30 år. Det har länge känts som att det är på tiden att fylla trettio men ju mer det närmar sig blir jag lite..hmm..i obalans. Tretti. 30. Det är ändå någon sorts milstolpe. Men det får väl vara det. Fylla år kommer jag ju göra hur som helst.

Johan min fina bygger och tränar. Några månader framåt har vi ett lite annorlunda liv. Johan jobbar i södra Finland och är borta måndag till torsdag. Jag bad verkligen till Gud att det inte skulle bli så men nu är vi här och så där inne i andra veckan så går det ganska bra. Jag har upplevt starkt att även om jag inte ville det här så har Gud förberett mig. Jag vet att han hjälper oss de gånger då det är tufft.

”Allt förmår jag i honom som ger mig kraft.” Fil 4:13

 

 

 

One thought on “Status #99

Kommentera

