Så mycket på en dag.

Ja egentligen har väl inget direkt jättestort hänt men ändå så har det. Små saker har hänt som symboliserar enorma stora välsignelser i mitt liv.

Mannen har födelsedag, jämna 31 år. Vi firar såklart med paket (mycket viktigt enligt mig), med kaffe och gofika med hans tvillingbror med familj. Det gör mig så tacksam när jag tänker att Gud skapade Johan, världens bästa Johan, och att han sen blev min man. Att han blev den viktigaste personen i mitt liv.

Igår fick jag ett samtal från vår bröllopsfotograf att våra brudfoton är färdiga och förstoringarna är klara. Så idag hämtade jag dem. En så stor dag och åh vad vi var fina! Den största dagen i mitt liv hittills. När Gud välsignade oss till man och hustru.

I morse plingade det till i telefonen och jag fick en postorderbekräftelse. Moderskapsförpackningen hade anlänt och var färdig att hämtas. Hade väntat mig den först om någon vecka. Så nu står den där på golvet och väntar på att vi ska öppna den. Den symboliserar ju också något. Vår baby. Den lilla nya människa som vi väntar på och längtar efter.

Den 5 november 2015 påminner mig med små medel om stora välsignelser. Tack Jesus! <3

(För er rikssvenskar måste jag ju bara påpeka att ni borde trycka på länken ”moderskapsförpackningen”. Detta är en förmån som alla mödrar i hela Finland har. En låda med kläder och prylar som man behöver för babyns första levnadsår. Helt fantastiskt! Finland är ett otroligt bra land att leva i ska ni veta.)

Kommentera

