Midwife blanket – SVENSK VERSION

Nu! Nu finns mönstret på Midwife-blanket uppe på littlemonkeyscrochet.com. Klicka HÄR för länk direkt till den svenska versionen av mönstret.

FullSizeRender_1 (2)

Se den engelska beskrivningen för garnrekommendation m.m. Min filt är virkad i Katia Merino Baby med virknål 4,5 mm. Den är 57×57 cm.

Det här är så spännande så spännande. Meddela mig vänligen om ni hittar fel i översättningen, skriv i kommentarsfältet här eller maila mig på elin.maenpaa@gmail.com. Jag har virkat mycket från engelska mönster men aldrig översatt något förut.

Om du på något sätt får problem eller vill ha hjälp får du gärna höra av dig. Hjälper gärna så gott jag kan! :)

Lycka till!

5 thoughts on “Midwife blanket – SVENSK VERSION

  1. Tummen upp! :)
    Ska bara och inhandla garn nu och sen är det att försöka börja på. Jag förstod inte mycket när jag tittade på beskrivningen men det är väl bara jag som inte är så van med mönster :D

    Gilla

    1. Kul Janina! De flesta mönster ser krångliga ut när man slänger ett öga på dem men sen går det lättare när man sitter med garn o virknål o börjar på. Lycka till! :)

      Gilla

      1. Jo jag ska nog börja på när jag får tid. Vet du nå ungefär hur mycket garn i gram det går till filten?

        Gilla

Kommentera

