Jag grät

Tårar igen. Igårkväll kom vi hem från Luleå. Vi bar in väskor och ett berg med saker vi köpt (bilen är alltid proppfull när vi åker hem från Luleå!), jag körde runt med vår nya barnvagn (pinsamhetsfaktor – hög!) och kläder åkte i tvättmaskinen. Vi satte oss ner och åt. Tankarna började vandra och känslor komma över mig. Och så satt jag där och grät med stora tårar för att jag saknade min familj i Sverige så otroligt mycket. Så grät jag ett tag och pratade med Johan om hur mycket jag saknade mamma, pappa, brorsorna med fru och flickvän och farmor och faster med man. Ibland vill jag så gärna vara där med dem och dela livet. Sorg och glädje och tråkig vardag.

Jag grät färdigt, vilade och tårarna torkades. Gravidhormonerna har ju en ganska stor del i mitt icke så sällan sedda gråtande. Samtidigt tror jag aldrig jag skrattar så ofta som nuförtiden.

Förutom att min man är fantastisk på alla sätt jag kan tänka så är han också den roligaste som finns! Ja, inte bara enligt mig, han är den roligaste som finns givetvis. Ännu till det väntar vi lyckligt tillsammans på vår baby och ställer under tiden i ordning för det. Sen har ju också min familj utökats av Johans familj som jag trivs så otroligt bra med! De är människor som bjuder på massor av skratt, värme och förtroende.

Trots allt vill jag inte ändra på något i mitt liv, men inget är svart eller vitt. Det är massor med färg. Jag bara konstaterar att sorg och glädje verkligen vandrar tillsammans.

2 thoughts on “Jag grät

  1. Kan förstå dig Elin, det är stort att ha familjen omkring sig hela tiden.
    Vi borde uppskatta det mera vi som har det.
    Igår så åkte vi till esse på en kaffe och det är skönt, hela familjen flax var där.
    TACK ♥ för att du påminner om det.
    En mamma är alltid en mamma och en pappa är alltid en pappa, syskon lika så.
    KRAM

    Gilla

Kommentera

