Små och stora gäster

Idag när jag skulle torka bordet o stolarna fick jag syn på det här. En ettårings envisa händer tog sig upp på den här stolen igårkväll efter att hon tuggat på sin skorpa med smör på. Och jag ler o måste fota för jag tycker det här är så fint.

.

FullSizeRender (1)

Så fint för det visar att det finns liv i vårt hem. Liv för att jag o Johan bor här men också våra gäster som kommer o går. Små och stora. Varje vecka har vi besök. Oftast Johans bröder med fruar o barn. Det är något som jag njuter mest av här i livet. Att människor hälsar på hos oss bara så där en vardagskväll.

Har vi det välstädat hemma hos oss? Nope. Den senaste månaden har jag varit så trött och Johan har jobbat långa o många timmar. När vi har velat göra nånting har städning inte varit prio ett för någon av oss. Men det gör inget. Jag tror inte de som hälsar på oss är intresserad av att inspektera vårt hem. Eller i och för sig. En 6-åring som hälsar på oss ganska ofta förmanade mig en gång när han tog en titt i mitt pyssel-rum. ”Nämen Elin! Varför råddar du alltid här?”.

Det är väl det som gör att jag tycker så mycket om det. På med kaffepannan o fram med vad som finns. Liv o rörelse, spontanitet o inga förväntningar. Det är bara roligt. Och jag blir tacksam för de kladdiga avtrycken av små händer på våra stolar.

Tacksam.

Kommentera

