Lite av varje

Jag måste möblera mellan varven. Så även på min blogg. Samma tema i 8 månader. Nu får det räcka. Blev så förtjust i det här nya. Jag hade många år en dröm om att bli journalist och det här tilltalar mig mycket. Det blir ju som små fina artiklar alltihop! Ett fint foto där uppe skulle ju vara något. Förslag? Är inte så fotande av mig för tillfället och tror inte jag orkar bli. Eller så får den där helt enkelt duga. Fast svart och vitt är lite tråkigt.. Nåja.

Började även möblera i det rum vi kallar biblioteket. Än så länge finns inga böcker där eftersom hyllorna inte är ihopskruvade, men vi jobbar på det. Plus böcker finns alla mina pysselgrejer där – tyg, garn, papper, pennor, stickor, virknålar, halvfärdiga projekt, målarfärg m.m. Jag flyttade skrivbordet efter att ha satt alla saker som var på det på golvet. Sen var jag trött och slutade. Gör det en annan gång när jag är mindre gravid eller lusten faller på.

De senaste två veckorna har jag verkligen börjat känna mig gravid. Hjärnan har inte riktigt hängt med kroppen. Det är liksom inte bara att slänga ner sig på golvet o plocka upp något eller att piggt hoppa ur bilen – det är liksom mer ett projekt än något jag gör i förbifarten. Också det intressant att uppleva.

Så nu sitter jag här o äter frusna jordgubbar o lyssnar på ännu en ny favoritlåt. Sådär skön, en karl med grym sångröst o även ett bra budskap – Third Day med Soul on Fire. Lyssna!

Hejdå!

Kommentera

