Gråt och tårar

Igår var en gråt-dag. Har inte haft dem så ofta. Sömnen har varit dålig, ryggen värker (av för mycket stickning, skyll dig själv) och jag var bara så trött. Satte mig ner hos hälsovårdaren som frågade: ”Nå, hur mår du nu?”. Tårarna sprutade! Jag grät och hulkade så jag knappt fick fram orden. Men det är okej. Jag grät. Fick prata. Fick sprängande huvudvärk. Vilade, blev tröstad av min fina man. Grät lite mer när någon annan frågade hur det är.

Mest grät jag av trötthet. Sen grät jag lite mer för att jag började fundera hur i hela fridens namn jag ska klara av att ta hand om ett barn när jag antagligen kommer att sova ännu mindre. Men så lägger sig bekymren. Efter en hel natts sömn är jag lugn och litar på att Gud tar hand om oss och att det kommer att gå bra hur det än går.

Garderade mig igår kväll med att be en hel hög människor be för min nattsömn. Jag sov hela natten. Från elva till nio. Ett fantastiskt bönesvar!

Men en sak. Snälla, tyck inte synd om mig! Det står jag inte ut med. Det är inte därför jag skriver det här. Bara för att det kanske är någon annan därute som gråter. Du är inte ensam. Vi är i alla fall två <3

Hejdå.

2 thoughts on “Gråt och tårar

  1. Så fint med tårar. Jag är en dålig gråtare, önskar ibland att jag hade lättare att släppa fram tårar! Istället blir jag tyst och inåtvänd då jobbiga dagar kommer *suck*

    Tårar rensar så fint bland alla känslor!

    Gilla

Kommentera

