Lära sig den hårda vägen (Obs! Det här handlar bara om stickning)

Just nu växer en sån här fin fram på mina stickor.

(Foto från Femina dk)

I det finaste baby merino-garn. Det blir så bra så bra, än så länge, har inte kommit till den svåra delen. Svåra delen för att mönstret är på danska och det är MASSOR med instruktioner. Men lite i gången så ska det nog gå.

Jag har suttit med den här många timmar redan och jag är kanske halvvägs.. igår lät jag tanken som jag inte vågat släppa fram göra entré: ”Den ser väldigt liten ut…”. Garnet jag använder är ett annat än mönstret säger, vilket inte är konstigt, men jag hade helt och hållet glömt bort att kolla stickfasthet, eller masktäthet!!! (Samtidigt garvar jag lite åt vad som är värt att kursivera och använda utropstecken till). Så då kollade jag.. på den väldigt långt gångna koftan. Som är så fin, så fin.

Där det skulle vara 10 cm mätte det ca 7-8 cm. Försökte desperat dra ut den lite och nådde väl ungefär 9 cm. Jag håller på och stickar världens finaste dock-kofta. Och inte till en docka i naturliga baby-mått. Nej mer storlek docka xs. Suck och stööööön. Trött och med värkande händer hade jag lust och ställa mig som Kalle Anka och slå pannan i väggen några gånger. Det gjorde jag inte. Jag sov i 12 h istället.

Jag ska slutföra den. Det blir bra övning. Sen ska jag sälja den dyyyyrt till någon dockklädes-samlare. Men USCH vad det svider!

Hejdå!

Kommentera

