Något värt att nöta

Min nya favorit. Inte bara som låt. Som.. påfyllning för min själ. Jag blir upplyft och stärkt. Tacksam till flertalet som delade den här låten på facebook. No longer slaves med Jonathan och Melissa Helser.

”I’m no longer a slave to fear, I am a child of God” sjunger de. Ungefär: jag är inte längre slav under rädslan, jag är ett Guds barn (sorry bristfällig översättning).Kanske de har varit mycket om rädsla och ångest här på senaste. Men det har varit och är fortfarande ibland min stora kamp. Rädsla. Jo, jag blir fortfarande rädd. För många olika saker. För några år sedan förstörde det min vardag. Inte numera. Ibland när jag är för trött kanske men oftast inte. Min rädsla har trots allt bidragit till att jag har sökt mig än mer till Jesus. Den här sången säger precis det jag behöver veta och höra och som bibeln säger. Jag blir fortfarande rädd men jag vet att jag inte behöver vara det. Gud är större och starkare än allt o alla andra. I Hans händer kan jag vara trygg.

Ett av mina favorit-bibelställen är ur Johannesevangeliet kapitel 14: ”Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.” Senare i kapitlet står det: ”Frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet”. Ord jag har fått upprepa för mig själv sååå många gånger. Och ofta har det värsta lagt sig. För Guds ord, det står fast som berget. Tack gode Gud!

Tacksam är jag också för en trygg man som är desto bättre än mig att lita på Gud. Han lär mig mycket om förtröstan och att lägga våra liv helt och fullt i Guds händer. Tack Gud för en sådan man!

Sen en så liten sak men som jag är tacksam för idag. Vår lilla skrivare som bara skriver ut svartvitt men tack vare den kan jag skriva ut stick-mönster. Det är jag glad åt idag.

One thought on “Något värt att nöta

Kommentera

