För att uppdatera dig farmor

De flesta har nog sett det senaste jag åstadkommit men en av mina mest trogna blogg-läsare har varken facebook eller instagram o hon behöver ju minsann också få hänga med, min farmor i Luleå.

Förra veckan gjorde jag färdigt de här mamma-jeansen. Klippte bort en del av linning och dragkedja och sydde dit en bred mudd istället. Tänker inte påstå att det var lätt som en plätt. Gjorde om det 4 gånger tror jag. Fick t.o.m. köpa ny mudd för att jag klippt fel och alldeles för mycket i den första biten. Så här blev slutresultatet. Fast nästa par jag gör ska bli ännu bättre.

IMG_2257

Jag övervann rösten i mig som sa att jag inte kan förstå mig på stick-mönster eller inte har tålamod att få det gjort. Stickade den här bodyn på två dagar. Garnet är Merinoull från Sandnes garn och mönstret är Kjappstrikka drakt från paelas.com. På bilden är inte knappar fastsydda ännu. Ska vara två vid varje hängsle och fyra på varje sida.

IMG_2244

I helgen började jag på ännu ett stickprojekt. Köpte det här ljung-lila garnet, Babyull från Sandnes garn, och tänkte sticka en kofta. Ändrade mig dock och stickar bodyn på bilden istället.

IMG_2254

IMG_2259

Måste bara tillägga hur fantastisk personalen på Marks & Rosengren är, garnaffären här i Jakobstad. Otroligt bra service och alltid glada och vänliga. Tummen upp för det!

Nåja farmor. Nu är du med på banan igen. Kram!

One thought on “För att uppdatera dig farmor

Kommentera

