Jag skulle bara..

Kom hem från stan efter att ha inhandlat diverse pyssel. Resår för att sy om ett par jeans till mammabyxor, garn till att sticka till babyn, spagettigarn för att kunna avsluta en kudde.

Trött efter 45 minuter på stan tänkte jag lägga mig i vår obäddade säng. Kontaterade att lakanen behöver bytas, rev av dem och förde till hjälpköket. På vägen dit  ser jag en av våra tomma ramar som står mot väggen och väntar på passande alster. Får en idé och går till min ännu väldigt ofärdiga ateljé. Där ser jag mina avokadokärnor som jag glömt att vattna. Hämtar kannan och vattnar dem. Går tillbaka och hämtar omnämnda passande motiv som är mitt korsstygnsbroderi som blev färdigt i vintras.

Tar ram, sax och motiv och börjar på med projektet på köksbordet. Ser en bil passera och inser att jag borde sätta på mig anständigare klädsel för att stå i köksfönstret. Går till sovrummet, byter kläder och ser på vägen byrån som jag tänkt sätta ut till försäljning i flera veckor nu. Hämtar kamera och måttband. Fotar, mäter och sätter mig vid datorn för att fixa annonser. Och kommer på att det är just det här som Johan brukar ha så roligt åt. ”Jag ska bara..” och så gör jag ungefär tusen andra saker i samma veva. Och det är ganska roligt så det här kan jag ju skriva om på bloggen. Så nu sitter jag här. Typiskt kvinnligt va?

Nu ska jag försöka på tavlan färdig, men ett projekt som skulle kunna ta 10 minuter kommer troligtvis ta 2 timmar, för det kommer att komma en hel del saker emellan. Jag är ju hungrig förresten.. och så fortsätter det. Och jag trivs.

Happy venikko!

One thought on “Jag skulle bara..

Kommentera

