Lagom

Ibland är det ju bara så svårt att få ner bokstäverna även om jag så gärna vill få skrivet något. Lagom. Mitt problem är lagom. Jag försöker vara lagom. Ett ord som inte finns någon annanstans än i svenskan (rätta mig om jag har fel).

Ibland vill jag skriva om hur fantastiskt bra jag har det och hur välsignad jag känner mig. Då är jag rädd att ni ska tro att mitt liv är perfekt. Att allt går som på räls och att det inte finns några sorger i världen. För trots en fantastisk man, babyn som vi väntar, våra familjer och vänner, och allt materiellt som är rätt så stabilt, så finns också oro, bekymmer och sorg i mitt liv. Om jag skriver om hur bra jag har det så är jag rädd för att ge en glansbild av verkligheten. Sån vill jag inte vara.

Om jag skriver när det är tungt och jobbigt. När jag är rädd och oroad. Eller om år då allt faktiskt varit svart och jag lidit av ångest då är jag rädd att ni ska tro att jag inte är tacksam. Att jag glömmer bort allt det goda och fina och alla välsignelser Gud strör över mig.

Ser ni. Jag försöker vara lagom och vad blir det till då – ingenting. Kanske ska jag släppa på lagom och låta er läsare avgöra. Inte mala ner och analysera allt tills det inte finns någonting kvar. Kanske man får visa både höjdpunkterna och de svarta hålen? Jag vet inte. Och jag har svårt att bestämma mig för hur mycket jag ska skriva på en offentlig blogg. Det visar väl sig. Trots allt älskar jag att skriva och jag vill alltid vara äkta.

Hur gör ni?

2 thoughts on “Lagom

  1. Jag tänker så, att jag skriver det glada och ibland när livet är lite ”surare” delar jag med mig också. Men faktiskt inte så ofta. Jag är en ganska glansbild person kan man säga så? ;) Jag gillar glassiga bilder och glansbilder, som jag få inspiration av och blir glad av. Jag gillar när människor lyckas och gör fina saker, som du med dina magiska händer! ♥ och delar den glädjen med andra. Dock gillar jag att läsa om människor och deras liv också för det är också ENORMT VIKTIGT att någon vågar dela med sig om, många kan få hjälp av ett litet inlägg. ♥ Ibland vill jag också dela mera, Men bromsar lite för att få ha vårt lilla (perfekta liv) ;) med familjen. Jag hoppas alla ute förstår att bakom bilderna texterna finns en helt vanlig vardag med tråkiga saker och vardagliga saker. Men jag har valt att sätta ut det positiva, betyder dock inte att jag gillar att läsa om det riktiga livet.

    Jag gillar din blogg Elin ♥ och jag gillar dig! En varm person som bara går att tycka om, så blanda gärna, jag vill läsa allt! Sticka virka humor ångest svart vitt rött bebis du och Johan.

    Ha en underbar dag!

    Gilla

    1. TACK för dina ord Bella! Tar till mig alltihop. Jag gillar ju också glansbilder och även när människor delar med sig och skriver om svåra saker :) Kram!

      Gilla

Kommentera

