Ibland är jag bara trött

Jag är verkligen för optimism och att försöka vara positiv. Men jag är också väldigt för att man får vara trött, man får säga att allt är skit, utan att försöka se allt från den ljusa sidan. Man behöver inte ALLTID stråla som en sol. Det finns perioder i livet som är tunga och hemska. Hela den här grejen med att hela tiden tänka positivt gör mig så irriterad. Det är ju ännu ett krav vi ställer på oss själva. Förutom allt annat vi ska klara av och åstadkomma ska vi dessutom absolut inte vara trött eller less. Ibland är man trött. Ibland är det inte så kul. Och ibland är det fortfarande så även om man sovit på saken.

Låter jag pessimistisk? Jag föredrar säga realistisk. Välj själv. Idag är i alla fall en ganska bra dag!

Hejdå!

Kommentera

