Dagens skörd och ett litet spar-tips (för den snåla?)

Tog mig ut på loppis idag och hittade detta. För 1 euro! Lite slitet på sina ställen men supercharmigt tycker jag. Vanlitgtvis tvättar jag tygerna jag köper på loppis om de har en sån där unken lukt av..skåp.. men det här var så fräscht så jag satte saxen i det på en gång. Slängde ut det på golvet och började.

bild (4)

Vanligtvis krånglar det för mig på något sätt när jag syr. Oftast för att jag aldrig använder mig av mönster eller beskrivningar utan bara utgår ifrån en bild och idé i mitt huvud hur jag ska göra. Oftast kör jag bara på och inser kanske sen att det jag gjorde som steg nr. 6 borde ha gjort som steg nr. 2. Men sånt lär jag mig efterhand, om jag nu gör om det jag höll på med. Kuddar sydda med den här tekniken som jag gjorde nu är superenkelt. Här finns en bra tutorial för dig som är intresserad. Hur jag än gör tar det dock inte 10 minuter. Snarare 1,5 h. Men okej.

Detta är resultatet. Jag tycker dom är fina. Dock osäker om de faktiskt passar in i vårt hus. Nåja. Kanske passar på terrassen i sommar. Mannen får säga sitt när han kommer. Vi tycker lika mycket båda två när det gäller inredning och det tycker jag är jättekul!

bild (3)

Blev just bjuden på middag till grannarna så jag tar med mig garn och virknål för att påbörja västen jag skrev om i föregående inlägg. Här är garnet jag tänker använda och det är här mitt superduper-tips kommer.

bild (5)

Garn kan vara ganska dyrt om man vill göra ett plagg eller större grejer. När jag var studerande kändes det ibland som att jag la ut en förmögenhet på garn ibland. Det HÄR garnet är en tröja jag köpte på loppis och som jag trasslade upp och rullade till garnnystan. Jag har redan virkat en liten bolero till min kusins barn av en del av garnet. Janå. Upp till er om ni dömer mig till årets snålaste eller årets smartaste. Jag gillar garnet i alla fall. Och jag gillar att det var billigt! Vem gör inte det?!

Nu middag. Tjena tjena!