Det är Gud som handlar

”Bli stilla

och besinna

att jag är Gud,

upphöjd bland hednafolken,

upphöjd på jorden.”

Psaltaren 46:11

Lite inspirerad av Evas blogginlägg och andra händelser och tankar de senaste dagarna skriver jag det här. Ovanstående bibelvers är en av mina favoriter. Så ofta har jag fått vända tillbaka till den här versen. Speciellt när det varit långa svåra perioder i mitt liv. Att bli stilla, vila i att Gud är Gud och han är den som strider för mig, för oss.

Det blir ju också så tydligt om någonting när han hängde på korset för oss. Gud är GUD, allsmäktig, allvetande, SKAPAREN och HAN hängde på korset för oss! Det är något så..oerhört i det.. Just idag upplever jag det känslomässigt så otroligt mäktigt! Och jag som tidigare skrev att jag tycker långfredagen är jobbig. Inte idag. Idag är jag tacksam. För hans offer, för hans eviga, otroliga kärlek! Tack min Gud! Upphöjd är du bland hednafolken, upphöjd på jorden!

Jag gråter av glädje när jag hör på den här sången. Obs obs obs. Känslo-omvälvningar gör inte någon mer värdig än någon annan. Fast du inte känner en gnutta någonstans men tror att Jesus dog och uppstod för dig är du lika mycket hans barn. Bara för att klargöra det! Men idag gråter jag och tackar. För att det är Gud som handlar och vi bara får ta emot. I livets olika skeenden och inte minst han som handlar för att frälsa oss.

Kommentera

