Utmaning avklarad!

Se föregående blogg-inlägg för bakgrundsfakta ;)

Det blev bra. De blev bra. Rosorna blev bar. Mina cupcakes blev bra. Sjukt fina. Jättefina. Konditorskolan släng dig i väggen! ;) Det var inte så svårt. Ser mycket mer komplicerat ut än det är. Men tidskrävande och svettigt. Blandade glasyren supertjock för att den skulle bli lättare att jobba med. Ledde till att svetten rann och handleden och handen krampade nästan. Men roligt! Superroligt!

Började med att öva på ett bakplåtspapper. Då kunde jag sedan svepa ner det i bunken igen och använda glasyren på nytt. Använde mig av en ”pip” som är menade för rosblad.

bild 3 (2)

Testade några varv och sen orkade jag inte öva mer. Började med att färga glasyren i tre olika nyanser för att få mer liv i rosorna.

bild 4 (2)

Sedan började jag på. Först med den mörka på de innersta bladen.

bild 1 (3)

Så här blev resultatet.

bild 1 (4)

bild 1 (5)

16 vackra cupcakes! Det ni! Glad snart påsk!

bild 3 (3)

Och dom smakade mumma! Själva muffinsen är gjord på ett kladdmuffins-recept. Supergott!

bild 4 (5)

Chao!

Kommentera

