Baksidans utmaning!

Det handlar alltså om bakning. Och om ni ännu inte förstår den extremt dåliga ordvitsen i titeln får det förbli ett frågetecken.

Ibland har jag roat mig med att se på Konditorskolan på TLC. En gång gjorde de en ros av glasyren på en cupcake. Jag har inte kunnat glömma det och det kliiiar i mina fingrar att försöka göra det. Så ibland har jag roat mig med att sitta och titta på youtube hur man ska göra det. Och i veckan såg jag att det finns de verktyg som behövs vid Halpa-halli och som inte kostade en miljon euro. Idag har jag funderat tillräckligt så nu kastar jag mig ut bakningens för mig ganska obekanta värld. Jag bakar sötsaker ca..1 gång i halvåret? Det har liksom inte varit min grej. Kanske det blir det? Eller det blir det i alla fall idag. VI får se hur det går. Det är alltså sådana här jag ska försöka göra…

eller typ såhär…

Jag antar alltså nu utmaningen. Återstår att se vad det blir. Kul blir det tror jag i alla fall.. och GOTT!!! Fotobevis utlovas hur bedrövligt det än kommer att se ut!

Chao!

One thought on “Baksidans utmaning!

Kommentera

