Drömmerier

Jag har ännu inte virkat några kläder i vuxen-storlekar. Den här har jag tittat på många gånger. (klicka på bilden för länk)

Jag vet att jag helt klart skulle klara av att virka den men den stora utmaningen är att det inte verkar finnas något mönster. Endast diagram på delar av klänningen och en bild som visar att en särskild ruta ska vara 18×18 cm. Igår började jag med att testa virka med Tilda-garn och virknål 3 för att se om det närmade sig rätt masktäthet och om jag förstod det ryska diagrammet (tycktes inte vara några större skillnader än på andra). Rutan blev 14×14 cm. Behövs alltså tjockare garn och en större nål. Idag testade jag rutan igen men bara för att få in mönstret. Gjorde några fel igår.

Rutan jag gjorde i sällskap av Måns Zelmerlöf. Jag har liksom nästan börjat tycka hans låt är bra…

bild (2)

Vet inte om det ännu blir någon klänning men än så länge känner jag  mig taggad.

Och ja det där med att avsluta mina pågående projekt. Ett har blivit avslutat, den här nallen som nyligen flyttade hem till Enya 3 år. Före det hade nallen blivit döpt här hemma hos oss av Samira 5 år. Hon agerade präst och gjorde som hon lärt sig i dagklubben att prästerna gör: ”I Vaaaaa-derns, soooo-nens och den heeeligen andes namn!” medan hon rörde armen fram och tillbaka.

bild (1)

Resten av projekten blir garnnystan igen. Så kan det gå och lika nöjd är jag för det.

Hejparalla!

2 thoughts on “Drömmerier

Kommentera

