Lite om lovsång

Ett sportlov bakom. Mycket roligt men också dötid. Jag var redo att börja jobba igen i måndags. Mycket tacksam för det.

Jag börjar jobba mitt på dagen. 11.30. Man hinner mycket före det och ibland är det svårt att avbryta (eller att stiga upp ur sängen, ja det är sant) för att börja ställa sig till jobbet även om jag STOR-TRIVS på jobbet. Nu har jag dock kommit på ett sätt. Letar på youtube efter en spellista med lovsånger, på engelska eller svenska, vrider upp volymen till max och börjar på. Det är förunderligt för lovsången ger mig omedelbart perspektiv och vad det än var som gjorde att det tog emot att gå utanför dörren är borta. Kanske för att mitt fokus förändras när jag går här hemma och packar och fixar mig och sjunger med. Mina tankar och mitt hjärta inriktas på Gud. När det händer vänds det mesta till tacksamhet och glädje istället för..smågnäll. Svårt att förklara.

Jag hoppas att detta inte låter super-fromt. Jag menar det finns perioder i livet när ingenting tycks göra en gladare eller på bättre humör och allt känns hopplöst. Ifall någon blev orolig. Men du, om du har det så just nu, Jesus är med dig och han kommer föra dig genom den mörka dalen. Citerar en av mina absoluta favorit-bibelverser. ”Jag vet vilka tankar jag har för er, säger Herren, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.” från Jeremia 29:11.

Ha en fin dag!

2 thoughts on “Lite om lovsång

  1. Så fint du skriver , Elin! Roligt att höra att du trivs i arbetet.Det betyder att du valt rätt i dina studier.

    Gilla

Kommentera

