Jag har bestämt mig.

Det har varit ett svårt beslut. Ska jag eller ska jag inte? Är det värt det? Har det någon betydelse egentligen? Kan jag verkligen genomföra det här? Har jag den disciplin och energi som krävs? Så har tankarna gått i flera månader och ganska ofta de senaste veckorna. Men nu, nu har jag bestämt mig.

jag har bestämt mig

Det blir inte ett enda nytt projekt före jag har avslutat alla de pågående. SÅ! Nu är det svart på vitt! Fast det finns vissa undantag. Jamila som snart blir 1 år ska få en klänning. Sen kaaaanske kanske detta inte gäller broderi. För jag vill nämligen så fort som möjligt snart börja med ett nytt. Detta underbara fantastiska som broderi! Var har det varit hela mitt liv?! Dock gäller det bestämt virkning, stickning och sömnad. Pågående projekt är dokumenterade på bild nedanför.

Här kära vänner har vi en ”bakom kulisserna”-bild. Spännande va?!

IMG_8382

Och HÄR har vi de liggande projekt som ta mig sjutton ska bli färdiga före mars är slut! Eller april! Eller maj! Vi får se!

IMG_8402  IMG_8394IMG_8404 IMG_8411 IMG_8391 IMG_8385

Det här broderiet ska ramas in i den här ramen.

                  fästdinaögonpåjesusIMG_8380

Målade den i en färg som jag skulle kalla duvblå/grå. Perspektivet blir lite galet eftersom ram och broderi är tagna vid olika ställen och tillfällen men ramen passar utmärkt till.

Då är det li’asom bara å sätte igång då. Fast jag tror jag ska brodera lite först. Ett nytt. Jag har ett så fint mönster!

Hejparalla!

3 thoughts on “Jag har bestämt mig.

Kommentera

