”Rik den som nöjd är” sa Johans moffa

Rik den som nöjd är. Jag har hört det förr men det är så sant. Jag fann mig ikväll i ”jag vill ha”-tänket. Jag vill ha så mycket. Målade väggar, nya kläder, meeera tyg, meeera garn. Det är ju inget ont i det men när jag gräver ner mig i ”vill ha”-träsket glömmer jag allt det jag redan har. Det jag har fått. Det är dessutom inte mitt, allt är gåvor från Gud som jag bara kan tacka för och får låna så länge det är tänkt. För innan jag ville ha en matta ville jag ha en dator, före det ville jag ha något annat. Vad vill jag sen ha när jag har mattan? ”Rik den som nöjd är” konstaterade då min kloka man. Orden var tydligen flitigt använda av hans moffa. Då sansade jag mig.

Då känner jag tacksamhet över att sitta med berget av ovikt ren tvätt i våran sköna soffa med min fina man. Då känner jag tacksamhet över vårt fina hus. Då kommer jag ihåg våra familjer att vara tacksam för. Då kommer jag ihåg att vara tacksam för alla våra vänner. Då känner jag tacksamhet för mitt jobb. Då känner jag tacksamhet när en vän dyker upp med sin sötnos i famnen. Tulpanerna står vissnade i vasen och det ligger smulor på golvet. Det spelar ingen roll. Vi skrattar så vi nästan gråter och lilla Jamila slår high five med mig så mycket hon bara orkar. Jag är så tacksam.

Var alltid glada, be oavbrutet

och tacka Gud under alla livets förhållanden.

Detta är Guds vilja med er i Kristus Jesus.

1 Thessalonikerbrevet 5:16-18

Plockade fram min kamera. Det här med iso-tal, bländare och slutartid är en svår nöt att knäcka men jag hade ack så fina motiv att öva på bland leksaker och blöjor.

Jamis o Karin 016

Jamis o Karin 003

Jamis o Karin 004

One thought on “”Rik den som nöjd är” sa Johans moffa

  1. Jamen visst!
    Nöjd och glad! Är det bästa.
    Hamnade också in på någon klädsida igår. Och fick riktigt säga till mig själv du behöver verkligen inte vanliga kläder Isabella.
    Känner också tacksamhet.
    Livet är vackert.
    Hoppas ni får en riktigt fin slutspurt på veckan. Och de två du fångat på bild är så fina! ♡

    Kram

    Gilla

Kommentera

