Pysselpaus men planer

Att sticka och virka och allt sorts pyssel har många fördelar men en nackdel – bokstavligen talat – min nacke blir så spänd av det. Det gör mig nästan arg ibland men det hjälper ju inte direkt. Därför tar jag ibland några dagars paus och så är nu fallet. Dock kan man ju planera desto mer då.

Tyget som blev köpt i lördags blir kanske något annat än klänningar.

010

Jag skulle vilja ha mer färg här hemma men är ändå lite försiktig, skulle jag göra allt jag tänker skulle vårt hus se ut som.. ja.. en explosion av färger och det skulle vara liiite för mycket. Därför är det bra med en man som försiktigt t.ex. kan påpeka att ”vi ska väl inte ha mormorsrutor över hela huset..?”. Men iallafall så kom vi till att det här tyget skulle kunna passa bra som kuddar. Yippie! Jag tror det ska bli det. Men man vet aldrig…

Ett annat projekt är en klänning till en liten födelsedagstjej som snart blir 1 år. Måste börja söka tyg.

Sen har finns alla andra påbörjade virkningar, stickningar, broderier och sömnader.. snabbt räknat kan jag direkt komma på 7 olika påbörjade projekt. Då och då blir saker färdiga. Har funderat på att ta en månad då jag bara avslutar det som är på gång och ABSOLUT inte påbörjar några nya. Fast å andra sidan är det inget problem. Jag tycker om att hålla på med olika saker. Plocka upp en sak, göra det några dagar, sätta undan och fortsätta med något annat. Så får det vara ett tag till.

Ny arbetsdag! Hej så länge!

Kommentera

