Gör det bara

Jag gör det bara. Första blogginlägget. Lite skrämmande. Lite svårt. Men här är det.

Den första babyklänningen jag sytt är den här. Lånade några klänningar i storlek 80 från grannarna och ritade ett mönster utifrån det. Ville göra en enkel klassisk klänning, lite Carl Larsson-stil/förklädesklänning. Resultatet blev det här.
bild

Tyget är ett påslakan köpt från loppis på en av mina rundor.

image_2

Kände mig väldigt nöjd men fanns flera saker att förbättra. Med klänning nr 2 förstorade jag mönstret två storlekar. Jag skodde halsringning och ärmhål och jag gjorde bakstycket i två delar. Resultat: ännu bättre!

image_1

Fyndade det här tyget för 50 cent på ett av mina smultronställen av loppisar i stan.

.bild (1)

Ännu finns detaljer att jobba med och det är så bra. För det här är SÅ KUL!

Ha en fin dag!

Kommentera

